مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

هر چیزی که باید از سامسونگ بدانید

مقایسه تلویزیون ال جی با سامسونگ

۹ بازديد
هر چند در حال حاضر سامسونگ به عنوان برند شماره یک تولید تلویزیون در تمام دنیا شناخته شده است اما واضح است که ال جی نیز رقابت جدی با سامسونگ دارد. غول کره ای هر ساله از مدل های جدید تلویزیون رونمایی می کند که از صفحه نمایش ارتقا یافته به همراه ویژگی های پردازشی پیشرفته و طراحی ظریف برخوردارند.این در حالیست که با رونمایی از مدل های جدیدتر تلویزیون های سامسونگ، قیمت مدل های قدیمی تر نیز کاهش میابد.برخی مواقع و به ویژه زمانی که ویژگی هایی مانند 4K، HDR و 8K برای مشتری از اهمیت برخوردار است انتخاب از میان مدل های مختلف تلویزیون سامسونگ یا ال جی برای کاربران دشوار می شود.
ال جی و سامسونگ دو غول بزرگ فناوری کره ای بوده و تلویزیون هوشمند آن ها از محبوب ترین و پرفروش ترین های بازار می باشد اما سوالی که برای اکثر مردم پیش می آید این است که کدام عملکرد بهتری دارد؟ در ادامه با مقایسه مشخصات و تکنولوژی های این دو برند خواهیم فهمید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با ال جی


مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون ال جی با سامسونگ

یکی از اصلی ترین تفاوت تلویزیون سامسونگ و ال جی مربوط به نمایشگر می باشد. ال جی تلویزیون هایی با نمایشگر OLED تولید می کند این در حالیست که تکنولوژی اولد اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد و ال جی پس از خرید این فناوری از سامسونگ به تولید تلویزیون هایی با نمایشگر اولد پرداخت. با اینکه تکنولوژی اولد متعلق به سامسونگ است اما این برند غول کره ای تا سال 2022 از تولید تلویزیون های اولد خودداری کرد و اولین تلویزیون اولد خود را در سال 2022 تولید و روانه بازار کرد. در واقع تلویزیون اولد سامسونگ شاهکاری است که نظیر آن ها در هیچ برندی دیده نشده.

در صورتی که تلویزیون سامسونگ‌تان دچار خرابی یا مشکل شد با نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید و از مراجعه به افراد غیرمتخصص پرهیز نمایید تا دستگاه‌تان دچار خرابی‌های بیشتر نشود.

تنوع نمایشگر در تلویزیون های سامسونگ زیاد است اما عمده ی تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر QLED بهره می برند. تلویزیون های QLED سامسونگ نسبت به تلویزیون های OLED ال جی روشن تر بوده و طول عمر بیشتری دارند. همچنین در روشنایی عملکرد بهتری در نمایش رنگ ها دارند و با قیمت کمتری نیز به فروش می رسند. هر دو برند ال جی و سامسونگ تلویزیون هایی با رزولوشن 4K و 8k تولید می کنند اما تلویزیون های 4K و 8K سامسونگ از تلویزیون های 4Kو 8K ال جی بهتر هستند.

مقایسه سیستم صوتی تلویزیون ال جی با سامسونگ

نکته ی مهم دیگر در مقایسه دو تلویزیون مربوط به سیستم صوتی است زیرا بعد از کیفیت تصویر، کیفیت صدا فاکتور مهم دیگر در خرید یک تلویزیون به حساب می آید. تلویزیون های سامسونگ از نظر کیفیت صدا عملکرد بسیار خوبی داشته و مجهز به تکنولوژی های پیشرفته ای می باشند. تکنولوژی هایی مانند Q-Samphony، Object Tracking sound، DTS، Doby Atmos و Dolby Audio موجب شده تا تلویزیون های سامسونگ کیفیت صدای بسیار بالایی ارائه دهد.
کیفیت صدای تلویزیون های ال جی نیز خوب بوده و از سیستم صوتی قدرتمندی بهره مند است. کیفیت صدای هر دو تلویزیون ال جی و سامسونگ در یک رده بوده و تفاوت چندانی ندارد البته این برای زمانیست که به مقایسه اسپیکرهای تلویزیون بپردازیم .در صورتیکه از سیستم سینمای خانگی استفاده کنید سامسونگ ال جی را شکست می دهد زیرا تکنولوژی Q-Samphony Q-Symphony می تواند تلویزیون را به ساندبار سازگار سامسونگ متصل کرده و صدای قدرتمند تر، با کیفیت تر و کاملا هماهنگ را به صورت همزمان از بلندگوهای تلویزیون و ساندبار پخش کند.


مقایسه سیستم صوتی تلویزیون ال جی با سامسونگ


مقایسه سیستم عامل تلویزیون ال جی با سامسونگ

تلویزیون های ال جی مجهز به سیستم عامل WebOS هستند. این سیستم عامل از سال 2014 به طور عمده در تلویزیون های ال جی به کار رفته است. تلویزیون های سامسونگ نیز به سیستم عامل تایزن مجهز شده اند. تایزن یک سیستم عامل کاربردی ساده است که کار با آن راحت بوده و محیط کاربری مینیمالی دارد.سیستم عامل تایزن نسبت به تمامی سیستم عامل های دیگر مانند اندروید و WebOS عملکرد جدید و نوین تری دارد. همچنین این سیستم عامل به دستیارهای صوتی بیکسبی ، گوگل (Google Assistant) و الکسا (Amazon Alexa) مجهز شده. اگر به دنبال خرید تلویزیونی با امکانات کافی و کاربردی آسان هستید سیستم عامل تایزن مناسب شماست.

خواندن این مطلب را از دست ندهید: علت سوختن بک لایت تلویزیون


مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی

در مقایسه قیمت تلویزیون سامسونگ با ال جی باید بگوییم که قیمت یک تلویزیون به عوامل گوناگونی مانند مدل تلویزیون، امکانات، تاریخ عرضه به بازار، سایز صفحه نمایش و .. بستگی دارد اما به طور کلی تلویزیون های سامسونگ قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های ال جی دارند علت آن نیز برخورداری از امکانات بیشتر و قطعات مرغوب تر است. سامسونگ برندی است دارای تنوعی وسیع در هر دسته از محصولاتش است و این موضوع شامل تلویزیون هم می شود.
همانطور که با هر بودجه ای می توانید گوشی سامسونگ خریداری نمایید با هر بودجه ای نیز می توانید صاحب یک تلویزیون سامسونگ شوید. هر ساله سامسونگ تعدادی تلویزیون اقتصادی در کنار تلویزیون های پرچمدارش تولید می کند که علاوه بر مجهز بودن به امکانات فوق العاده از قیمت ارزانی نیز برخوردارند. برخی از این تلویزیون ها حتی پرفروش تر از تلویزیون های رده بالای سامسونگ هستند به عنوان مثال تلویزیون bu8000 یکی از تلویزیون های اقتصادی سامسونگ در سال 2022 بود که به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلویزیون در بازار ایران تبدیل شده.

مقایسه قیمت تلویزسون سامسونگ با ال جی

مقایسه تلویزیون سامسونک با ال جی از نظر میزان خرابی

یکی از مشکلات عمده و شایع تلویزیون های اولد ال جی، سوختگی تصویر یا Screen burn in است. این اصطلاح زمانی به کار می رود که قسمت هایی از نمایشگر اولد دچار تغییر رنگ می شوند. در واقع در تلویزیون های ال جی شاهد افت کیفیت تصویر به مرور زمان هستیم. البته ال جی برای حل این مشکل ساختار پیکسل های نمایشگرهای اولد خود را تغییر داد و توانست خطر سوختگی نمایشگر را تا حدود زیادی نیز کمتر کند اما این مشکل همچنان وجود دارد.
از آنجایی که اغلب تلویزیون های سامسونگ از نمایشگر کیولد ساخته شده اند خوشبختانه خطر سوختگی یا کاهش کیفیت نمایشگر در آن ها وجود ندارد. در واقع یکی از نقاط قوت تلویزیون های سامسونگ دوام و ماندگاری آن هاست به طوریکه می توانید سالیان طولانی از تلویزیون این برند استفاده کنید بدون اینکه نیاز به تعمیر آن داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال خرید تلویزیونی با طول عمر بیشتر و خطر خرابی کمتر هستید پیشنهاد ما تلویزیون سامسونگ است.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.