آب خوردگی صفحه تلویزیون سامسونگ

هر چیزی که باید از سامسونگ بدانید

آب خوردگی صفحه تلویزیون سامسونگ

۹ بازديد
قبل از آنکه بخواهیم راجع به آب خوردگی صفحه نمایش تلویزیون و روش تعمیر آن صحبت کنیم باید بدانیم که منظور از آب خوردگی چیست؟ منظور از آب خوردگی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ آسیب دیدگی فلت‌های پنل (COF) و برد آدرس در اثر ورود آب و یا مایعات دیگر بعنوان یک رسانای جریان الکتریکی است. آب خوردگی صفحه تلویزیون معمولا در دو حالت ایجاد می شود یکی در هنگام بازی کودکان و دیگری در هنگام تمیز کردن تلویزیون. آب یا مایع تمیز کننده که روی صفحه تلویزیون پاشیده شده به مقدار بسیار کم از فاصله بین صفحه نمایش و قاب وارد شده و با توجه به قرار گرفتن فلت‌های پنل و برد آدرس در بخش پایینی صفحه باعث ایجاد اتصالی و آسیب دیدگی آنها می‌شود.آسیب دیدگی فلت‌های پنل تلویزیون گاهی باعث آسیب دیدگی برد تیکان هم می‌شود.

آب خوردگی صفحه تلویزیون سامسونگ

آب خوردگی صفحه تلویزیون سامسونگ چگونه ایجاد می‌شود

اطلاعات تصویر در چند مرحله پردازش شده و در آخرین مرحله توسط چند کانال ارتباطی که فلت پنل نامیده می شود به صفحه نمایش منتقل می شود. این فلتها که ولتاژ کار صفحه نمایش تلویزیون و اطلاعات تصویر را منتقل می کنند عایق هستند. اما در محل اتصال به برد آدرس این پوشش عایق وجود ندارد. مایع نفوذ کرده به داخل تلویزیون در اینجا باعث اتصال مدارات مختلف به هم می شود و به غیر از خرابی های الکترونیکی باعث ایجاد جرقه و سوختگی فیزیکی و سولفاته شدن مدارات می شود.
هر فلت وسیله انتقال یک نوار عمودی از تصویر است و این نوار به تعداد زیادی خط تقسیم می شود. رسیدن مایعات که رسانا هستند به صفحه نمایش که به اصطلاح آبخوردگی پنل تلویزیون نامیده می شود باعث ایجاد اتصالی در بین پایه‌های ارتباطی فلت‌ها می شود و سوختگی فلت پنل تلویزیون اتفاق می‌افتد.
 

تعمیر تلویزیون آب خورده چگونه انجام می‌شود

برای تعمیر تلویزیون آب خورده ، ابتدا باید فلتهای آسیب دیده را بررسی و قابلیت ترمیم و یا نیاز به تعویض آنها را مشخص کرد و فلتهایی را که آسیب کمتری دیده‌اند را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کرد. البته این تاکید بر بررسی و دقتی که در تعویض یا تعمیر به آن اشاره می کنیم بدلیل ظرافت بسیار زیاد این بخش‌ها است به طوری که در اتصال فلتها به پنل در هر میلی‌متر تقریبا ۲۰ کانال ارتباطی وجود دارد که ممکن است تعدادی آسیب دیده و تعدادی سالم باشند.
در صورتی که فلتهای آسیب دیده قابلیت تعمیر نداشته باشند و یا آسیب دیدگی طوری باشد که بعد از تعمیر ایراد به طور کامل برطرف نشود (مثلا تصور خط رنگی داشته باشد) باید فلت معیوب تعویض شود که این تعویض نیازمند داشتن دستگاه وکیوم پرس و لوازم خاص و از همه مهمتر داشتن دقت و ظرافت کاری است.

تعمیر تلویزیون آب خورده

بعضی مواقع آب خوردگی صفحه تلویزیون باعث خرابی برد درایور اطلاعات تصویر که با نام TFT یا T CON آن را می شناسیم می شود که خرابی این برد هم در نوع خود بسته به برند و مدل دستگاه عیوب مختلفی از خرابی تصویر تا روشن نشدن دستگاه را در تلویزیونهای مختلف ایجاد می کند .برای نمونه تلویزیون ال ای دی سونی با مدل KLV-46EX720 عموما در هنگام آبخوردگی دچار خرابی برد T CON می شود و در اثر خرابی این برد دستگاه روشن نمی شود.
به دلیل تخصصی بودن مطالب تنها بخش بسیار کمی از اطلاعات تعمیر تلویزیون آب خورده را در این فرصت اندک می توان منتقل کرد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی حتما با بخش مشاوره تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس حاصل نموده و یا از طریق راههای ارتباطی مختلف با ما تماس بگیرید.

هنگام آب خوردگی صفحه تلویزیون سامسونگ چه کاری باید انجام داد

در صورتی که تلویزیون شما دچار آب خوردگی شده است، اولین کاری باید انجام دهید تلویزیون را از برق بکشید. با یک دستمال تمیز قسمت های که خیس شده است را خشک کنید. لازم به ذکر است به هیچ عنوان از وسایل گرمایشی مانند سشوار برای خشک کردن تلویزیون استفاده نکنید. استفاده از وسایل گرمایشی باعث آسیب زدن به قطعات تلویزیون می شود.
بعد از خشک کردن تلویزیون به هیچ عنوان دوباره تلویزیون را به برق نزنید. حداقل یک تا دو روز زمان لازم است که قطعات داخلی تلویزیون خشک شود. بعد از یک یا دو روز تلویزیون به برق بزنید اگر تصویر تلویزیون شما عادی بود که مشکل حل شده است، در غیر این صورت اگر خط عمودی یا افقی مشاهده کردید تلویزیون را بلا فاصله خاموش کنید. اگر با همان حالت از تلویزیون استفاده کنید آسیب دیدگی تلویزیون بیشتر می شود و هزینه تعمیر تلویزیون بالا می رود و در بعضی مواقع غیر قابل تعمیر می شود.

اقدامات بعد ازآب خوردگی تلویزیون سامسونگ

بعضی وقتها آب خوردگی تلویزیون می تواند نا محسوس باشد، یعنی اینکه شما متوجه نشوید که چطور آب وارد تلویزیون شما شده است. معمولا تلویزیون را نباید نزدیک به آشپزخانه و یا زیر دریچه کولر قرار دارد. شاید این باورتان نشود اما چندین قطره کوچک آب بر روی صفحه تلویزیون باعث آسیب رسیدن به آن می شود. در جای که بخار آب زیاد است به طور مثال در کنار پنجره شما که با گرم و سرد شدن هوا باعث ایجاد قطرات آب بر روی شیشه می شود. اگر تلویزیون شما در این مکان ها قرار دارد حتما جای آن را تغییر دهید.

خرابی مین برد تلویزیون سامسونگ

قیمت تعمیر تلویزیون

قیمت تعمیر بسته به نوع و روش تعمیر تلویزیون سامسونگ متفاوت است، زیرا قیمت ها بر اساس عوامل زیادی متفاوت است، از جمله:
اندازه تلویزیون هر چه تلویزیون بزرگتر باشد هزینه بیشتری از نظر زمان تعمیر و هزینه قطعات بر اساس آن تعیین می شود. علاوه آن اگر عیب ساده باشد، میزان هزینه تعمیر کم خواهد بود.
اما در مورد تعویض قطعات هزینه مورد نیاز تا حدودی زیاد است. همچنین لازم به ذکر است که در صورت تعویض قطعات دستگاه شامل گارانتی می شود.
برخی از نقص ها وجود دارد که به دلیل وجود برخی از اتصالات خارجی ایجاد می شود. مانند اتصالاتی که برای استفاده با لپ‌تاپ یا فلش مموری استفاده می‌شود که ایرادات جزئی دارند و هزینه ان بسیار کم است.
همچنین برخی از اختلالات مربوط به آسیب به برخی از قسمت های داخلی صفحه نمایش وجود دارد. که نتیجه پایان عمر تلویزیون شما است و این به دلیل حمل نامناسب و یا ضربه است.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.